Pages

Sunday, October 7, 2012

当爱与不爱

考试还有一段时间才来到~
但是古人说:未雨绸缪
不然临时抱佛脚总是需要,冒更大的风险,
不及格的几率也会相对的提高。

今天心血来潮,
不写下Blog真的对不起自己。


看见我今天BLOG的主题吧~
当爱与不爱!

什么爱?当然是恋爱。
年轻人除了烦恼恋爱就是烦恼钱,
无可否认的是不管什么年龄层大家都会烦恼钱。
直到... 你的了老痴呆瓜~




很多时候爱上一个人,
真的很用心,希望,努力
维持一段感情~

想好了以后的日子要一起过~
想好了要升级多个孩子~
想好了要一辈子在一起~

偏偏爱情不是一个人能够决定的。
因为爱情是两个人共同建造的幸福~
一个人付出所有,
你得到的只是辛苦。


我很高兴,
朋友们都告诉我不要给我自己借口~
反省,想了想,是我自己真的怕。
怕人家认为我很不专一,
怕人家认为我很爱乱许承诺,
怕人家认为我很花心!


只能说我爱了就不放手,
可当你推开我的手,
不让我爱你,
我知道有一天觉得可惜的一定是你。

没有人会比我更疼爱女朋友,
没有人会比我为自己心爱的人付出的比更多还要多,
没有人会像我这个白痴为爱付出一切。[夸张手法]


很不容易才能找到个能够了解你的人,
很不容易才可以找到会体谅你的人,
如果你找到了,请珍惜~
抱窝机会就不要等了,
机会不等人!


至于我,
我很高兴我找到了最适合我,
只要他愿意,我绝对可以爱她一辈子!
何必由于那么多?
我该做的我都努力了,
只不过我还是太胆小,
蛋蛋不见料!

不要紧,找到适合的就一直努力下去!
我会努力的!
至于部适合你,
为什么要冲动的接受?
两个字=没脑。
如果不确定,
那你的接受是所有悲剧的开始~


至于我,
希望世界末日前让她成为我的爱人吧!
就算一秒也好。

To- 你就是为什么我不喜欢别的女人的理由。

2 comments:

  1. Awww.. such touching post. I really hope she read this man. :)

    Dear friend, Master Cheng Yen has mentioned that the biggest punishment in life is to the feeling of regret.. And that's very true, all of us hate this feeling. While reading through your post (using Google Translate), I can feel that your love for her is so deep. I don't know what your friends tell you and I don't want to make you sounds selfish either but why not give YOURSELF one last chance to let her know how much she means to you? That ONE LAST CHANCE to do all you can to show her how much you love her and ask for a chance for you to proof how much you can make her feel so loved? Just give ONE LAST SHOT. Like a HARDCORE shot. However, if everything fails, don't look back anymore and move forward because you know you have tried your very best. Most importantly, you won't feel regret for releasing all those words you've been keeping inside your heart for so long. Those words are meant for her, not for you. As a friend, I don't want you to feel very regret for not doing something extra when you still can. At least you won't feel regret for letting her know how much you have once loved her and still is. You want her so much, you know it, so go for that ONE LAST CHANCE alright? :)

    Remember, no regrets! All the best.

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really, so touching, thanks for spending your time, go Google translate~ And really read my...BLOG
      It's like so guilty, I should make a copy of ENG version next time huh^^ hehehe
      Usually what I do is switching between Eng and Chinese, so perhaps next time I have to make it dual language... kidding

      Anyhow, I had tried and let her knw... Probably you knw who is she, but I wouldn't tell, hehe
      Bout the result also I will just treasure it^^
      hiak hiak hiak~

      So do you, work hard for your exam and enjoy your sweet sweet day with your beloved^^

      Delete