Pages

Thursday, September 20, 2012

我的心跟随着希望的脚步...

太执著于一些事情只会让你更难受。
就像大家说的希望越大失望越大。

有些路是必须走的,
只有走过了必须走的路
你才能开始走你想走的路。

我常常认为我的人生在未来事业肯定会排第一位,
接着是感情。
原来那是错觉...
感情(亲情和爱情)其实对于我真的影响非常的大。
我会为了爱情忘记了原来我想要的东西!

当然本少爷由始自终还是单身的~(没有啦~是有交过一段他妈失败的爱情啦)
原谅我用有一点粗俗的词语~

到底平常的人有多少朋友勒?
我的朋友是不是比正常人少?
但是~我承认我的朋友都有过滤了才交的。

过滤步骤:(haha)
1. 从来不会跟一些喝酒,吸烟,去disco/pub/club和喜欢出夜街(日常活动)
2. 性格自私,斤斤计较,小心眼,打小报告,说大话

如果成功跳过以上的种种条件,
这个人有绝大多数的可能性会成为我的朋友。
也要定义下我的朋友指的是会出去yamcha,一起参加活动,一起去旅行(就比较好的朋友)

一些变质的‘朋友’当然我尽朋友的责任劝劝咯。
没救的就没办法,少点联络...
慢慢就会没什么联络。(不是绝交)

我想要在未来有一些好的,
以素质,生活习惯等等的好同事/合作伙伴。
所以在选择朋友的时候必须也要好好选。

不是说喝酒吸烟就注定以后失败,
只是我就看不起这些人。

想到读书就真的闷啊!
很多勤劳的‘优秀生’都在做复习!
我就在玩电脑~
虽然有读但是就是一星期不到3小时那种。
哈哈哈,放假zomok还要读书?
其实是study break!fvck

19NOV final, coming soon huh!
cool~
so I think My exams will ends up before DEC.
Maybe I will have to find stg to do that time
Otherwise I would be just dying with my laptop 24/7

Since when I have to rely on stg to live...
Without stg to rely would ruin me!
This is the 6th day of my study break.
No class or tutorials.
I should have had study for it,
but I just cannot focus.

Previously I will spent most of my time do revision...
but now I'm just freaking stick on my laptop!

Perhaps,
recently my mind just keep wondering...
A friendship and relationship,
its hard to make a different.

For me...
its depends, one can choose to have a relationship than friendship.
Either one of it.

But its just pretty shyt when u imagine the one u liked so much having a new relationship.
Of course that do not happen on me yet...
Maybe one day it will be.

I convince my-self to and only to have a new relationship 2years after I'm graduated!
Study will give a better promise to earn a better and desirable salary.
Some may doubt of whether study will make u earn more?
That's the most stupid question I had ever heard.
If you do not study, u will definitely have a lower or lowest opportunity to earn more.

Because u will definitely looks like an idiot when everyone read through the document,
but u never knw what is the doc is all about...
Or in a worsen situation where when u will have to get involve in a contract.
Without education u will definitely make a lot of loses.
Pardon, this is the reality.

爱情不是必须的,
但是是想要的。

就因为想要我必须现在更努力用功。
不然我宁愿不要!
^^
加油所有的学生们!
Good Luck for all those who's exams are coming and do the best ya!

No comments:

Post a Comment